Psycholog dziecięcy i młodzieży Poznań
Nasz polecany psycholog dla młodzieży w Poznaniu cechuje się bardzo dużym doświadczeniem, szybkimi i trwałymi efektami pracy z nastolatkami.
Psycholog dziecięcy w Poznaniu w Klinice LMC to specjalista z dużym stażem i bardzo dobrymi opiniami.
Szukasz bardzo dobrego psychologa dzieci i młodzieży?
Umów się do Kliniki LMC w mniej niż 60 sekund.
Dlaczego warto skorzystać z pomocy psychologa dziecięcego i psychologa dla młodzieży w naszej Klinice oraz jaka jest cena usługi?
W Klinice LMC oferujemy:
- Skuteczne i trwałe leczenie – efekty pomocy psychologicznej są zauważalne już po kilku wizytach i utrzymują się po zakończeniu korzystania z pomocy specjalistów.
- Doświadczeni specjaliści – wszystkie osoby zajmujące się pomocą dzieciom i nastolatkom pacjentom mają doświadczenie w świadczeniu pomocy omawianej grupie.
- Bardzo dobra kadra – psychologowie w Klinice LMC ukończyli studia na bardzo dobrych uczelniach w kraju i są absolwentami szkół psychoterapii rekomendowanych przez NFZ i Polskie Towarzystwo Psychologiczne lub są w trakcie kursu.
- Najwyższa dbałość o szacunek, troskę i empatię – staramy się stwarzać poczucie bezpieczeństwa podczas wizyt, nigdy nie oceniamy żadnego nastolatka, dziecka czy opiekunów przychodzących po wsparcie do Kliniki LMC.
- Pomoc psychiatry, seksuologa, specjalisty leczenia uzależnień – jeśli to konieczne, oferujemy szybką pomoc lekarza psychiatry, aby zapewniać kompleksowe leczenie.
- Zachowujemy tajemnicę zawodową co oznacza, że nie udzielamy nikomu informacji o dzieciach czy rodzinach korzystających z naszych usług.
- Szybkie terminy i łatwa rejestracja przez całą dobę.
- Klinika w samym centrum miasta – św. Marcin 73/8, dobre połączenie ze wszystkimi dzielnicami Poznania, a także spoza miasta.
Cena wizyty to 220 zł.
Jesteśmy po to, żeby Ci pomóc
mgr Iwona Dobrzyńska
Umów się na wizytę teraz w kalendarzu lub zadzwoń 📞+48 784 355 472
(rejestracja telefoniczna lub sms 7 dni w tygodniu od 9:00 do 21:00)
Kiedy zgłosić się z dzieckiem i nastolatkiem do psychologa?
DZIECI
- gdy jest smutne lub zamknięte w sobie,
- gdy jest w sytuacji rozwodu/rozstania rodziców,
- gdy przejawia trudności w przedszkolu/szkole,
- gdy ma problemy ze snem,
- gdy jest agresywne, ma w sobie dużo złości,
- gdy ma trudności w kontaktach z rówieśnikami,
- gdy doświadcza silnego lęku i niepokoju w różnych sytuacjach,
- gdy ma trudności w przyswajaniu nowej wiedzy,
- gdy jest nadpobudliwe,
- gdy moczy się w nocy,
- gdy ma zaburzenia w odżywianiu,
- gdy przeżyło traumę, stratę,
- gdy ma trudności w adaptacji do zmiany,
- gdy doświadcza bólu w ciele mimo wykluczenia przyczyn somatycznych.
- gdy jest smutne, przygnębione,
- gdy jest w sytuacji rozstania/rozwodu rodziców,
- gdy przejawia trudności w szkole,
- gdy nie ma na nic ochoty, motywacji,
- gdy ma problemy ze snem,
- gdy czuje się samotne,
- gdy przejawia lęki, niepokój,
- gdy ma myśli samobójcze,
- gdy przejawia zachowania agresywne/autoagresywne,
- gdy się samookalecza,
- gdy ma trudności w relacjach z rówieśnikami,
- gdy ma zaburzenia odżywiania (anoreksja, bulimia, objadanie się),
- gdy ma obniżoną samoocenę,
- gdy przeżyło traumę, stratę,
- gdy nie radzi sobie ze stresem,
- gdy jest uzależnione od multimediów,
- gdy jest uzależnione od masturbacji,
- gdy nadużywa alkoholu lub narkotyków,
- gdy podejmuje ryzykowne zachowania seksualne.
Wszystkich nastolatków przeżywających jakiekolwiek inne problemy zapraszamy do umówienia się na wizytę, podczas której specjalista zaproponuje najlepszą pomoc.
Ile czasu trwa wizyta?
Wizyta u psychologa dziecięcego / dla młodzieży trwa 50 minut.
Jak często odbywają się wizyty?
Wizyty odbywają się najczęściej raz w tygodniu.
Kiedy można spodziewać się efektów terapii?
Czas trwania terapii zależy najczęściej od objawów z jakimi zmaga się dziecko/nastolatek.
Z naszego wieloletniego doświadczenia wynika, że już po kilku spotkaniach dzieci i nastolatkowie informują o poprawie samopoczucia, nawet zmagając się z głębokimi problemami, takimi jak depresja, lęk czy zaburzenia zachowania.
W jakich sytuacjach psycholog dziecięcy / psycholog dla młodzieży pomaga rodzicom?
Nasi bardzo doświadczeni terapeuci pomagają rodzicom:
- zaniepokojonym o prawidłowy rozwój dziecka,
- będącym w sytuacji rozwodu/rozstania,
- przeżywającym trudności wychowawcze,
- przeżywającym poczucie bezradności, wypalenia,
- przeżywającym dużo złości/agresji w relacji z dziećmi,
- doświadczającym konfliktów w rodzinie,
- a także jakichkolwiek innych problemów związanych z opieką i wychowaniem dzieci.
Jakie metody terapeutyczne stosuje psycholog dziecięcy i psycholog dla młodzieży?
Najczęściej stosowane techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą to:
- Techniki regulacji emocji,
- Techniki radzenia sobie ze stresem,
- Identyfikacja przyczyn trudności,
- Nauka zdrowszych strategii radzenia sobie z trudnościami, stresem, lękiem,
- Praca z całą rodziną,
- Psychoterapia w podejściach:
- poznawczo – behawioralnym (CBT),
- psychodynamicznym,
- systemowym (udział w terapii biorą również członkowie rodziny).
Podstawowe informacje o założeniach wspomnianych podejściach psychoterapii przedstawiono w artykule Psychoterapia indywidualna.
Jak psycholog dziecięcy i psycholog dla młodzieży wspiera rozwój emocjonalny dziecka?
Pomoc ze strony psychologa dziecięcego czy psychologa dla nastolatków polega na tym, że stara się on przede wszystkim zrozumieć pacjenta, który przychodzi do jego gabinetu. Nasz psycholog dziecięcy w Poznaniu w kontakcie z najmłodszymi pacjentami stawia przede wszystkim na stworzeniu atmosfery poczucia bezpieczeństwa, otwartości i empatii. Wychodzimy z założenia, że aby pomóc dziecku czy nastolatkowi przede wszystkim muszą oni móc zaufać naszym specjalistom.
Jak przebiega wizyta u psychologa dziecięcego?
Wielu rodziców zastanawia się nad tym, jak wygląda wizyta u psychologa dziecięcego w Poznaniu prywatnie.
W Klinice LMC przebieg konsultacji zależy od psychologa, który je prowadzi. Najczęściej na pierwsze spotkanie zaprasza się samych rodziców. Zadaniem psychologa dziecięcego podczas tych spotkań jest zebranie wywiadu dotyczącego okresu okołoporodowego, pierwszych lat życia dziecka, jego rozwoju. Określa się na czym polegają niepokojące zachowania, pojawiające się trudności czy problemy.
Celem pierwszych konsultacji jest ustalenie celu spotkań oraz najlepszej pomocy jaką powinno otrzymać dziecko. Jest to również czas, w którym rodzice mogą zapoznać się z psychologiem, jego sposobem pracy, zadać wszystkie nurtujące ich pytania.
Nasz bardzo dobry psycholog dziecięcy w Poznaniu nawiązuje kontakt z dzieckiem stopniowo, na pierwszej lub drugiej wizycie dziecka podejmuje próbę kontaktu. Jeśli mały pacjent nie jest gotowy, boi się zostać sam na sam z psychologiem, to wówczas przez całą wizytę obecny jest rodzic. Rodzic nie zostawia samego dziecka w gabinecie wbrew jego woli.
Nasi bardzo dobrzy psychologowie dziecięcy starają się zapewnić przyjazną, swobodną atmosferę, aby dziecko czuło się jak najbezpieczniej. Spotkania z dzieckiem mogą przybierać różne formy, zależnie od wieku dziecka – najczęściej jest to rozmowa, zabawa, gry, rysowanie. Psycholog kliniczny dziecięcy w Poznaniu jest w stałym kontakcie z rodzicami dziecka.
Jak przebiega terapia u psychologa młodzieży?
Nasz dobry psycholog dla młodzieży w Poznaniu spotyka się na pierwszej wizycie z rodzicami lub rodzicem, po to aby porozmawiać z nimi na temat trudności z jakimi zmaga się ich dziecko. Na drugą wizytę dołącza nastolatek. Po ustaleniu celu spotkań psycholog ponownie spotyka się z rodzicami i ustala z nimi, jak będzie wyglądała ich współpraca.
Najczęściej pomoc psychologiczna dla nastolatków polega na udzielaniu im wsparcia psychologicznego w związku z trudnościami, z którymi się zmagają. Z kolei psychoterapia dla nastolatków służy do przepracowania głębiej zakorzenionych, trwających dłuższy okres czasu trudności. Skuteczność psychoterapii w leczeniu różnego rodzaju objawów została potwierdzona w licznych badaniach naukowych (np. Lambert, 2013).
Zdarza się, że nastolatkowie nie chcą podjąć leczenia. W takich sytuacjach zaleca się rodzicom przyjście samemu na wizytę lub ustalenie z dzieckiem, że podejmie próbę dwóch spotkań z psychologiem, co daje szanse na pozostanie w kontakcie ze specjalistą.
Spotkanie z psychologiem dla młodzieży to szansa na poprawę samopoczucia dziecka. Warto podjąć ten krok, nawet w przypadku, kiedy sami nie widzimy problemu, ale trudności zgłaszają nauczyciele, opiekunki, rodzina czy przyjaciele. Stawką jest zdrowie psychiczne naszego dziecka, dlatego warto skonsultować wszelkie wątpliwości.
Jak się przygotować do pierwszej wizyty u psychologa dziecięcego?
Przed pierwszym spotkaniem warto zastanowić się nad opisem trudności czy objawów, które nas niepokoją w zachowaniu dziecka. Pomocne może okazać się wypisanie tych problemów na kartce i zabranie jej ze sobą na pierwszą wizytę (ale nie jest to konieczne). Psycholog będzie też zainteresowany historią chorób dziecka, ewentualnymi pobytami w szpitalu, ważnymi wydarzeniami w życiu dziecka (rozwód rodziców, narodziny rodzeństwa itp.). Samo zastanowienie się nad powyższymi tematami przed wizytą pozwoli na swobodniejszą rozmowę.
Jak przygotować dziecko i nastolatka do wizyty u psychologa?
Przygotowując dziecko lub nastolatka na wizytę do psychologa dzieci i młodzieży warto przede wszystkim, zgodnie z prawdą, uprzedzić dziecko, że będzie to wizyta u specjalisty psychologa – psychoterapeuty. Najlepiej porozmawiać o tym z dzieckiem co najmniej dzień wcześniej w spokojnej, bezpiecznej atmosferze.
Odradzamy mówienia dziecku, że wybieracie się w inne, bardziej atrakcyjne dla niego miejsce. Efekt może być zupełnie odwrotny – dziecko, które zupełnie nie spodziewa się wizyty może mieć większe trudności z wejściem do gabinetu.
Zachęcamy do porozmawiania z dzieckiem o tym, jak będzie wyglądać wizyta. Najmłodszym dzieciom można przeczytać książkę, w której bohaterowie wybierają się na wizytę do lekarza lub psychologa. Dobrym rozwiązaniem jest także zilustrowanie za pomocą rysunku do jakiego miejsca idziecie i jak będzie przebiegała wizyta.
Nastolatkom warto pokazać zdjęcie specjalisty oraz powiedzieć kilka podstawowych informacji na jego temat.
Jakie problemy pomaga rozwiązać nasz psycholog dziecięcy i psycholog dla młodzieży?
Zgodnie z wynikami badań u dzieci (6–12 lat) dominują zaburzenia: lękowe, ADHD oraz zaburzenia rozwojowe. Z kolei u nastolatków (13–18 lat) najczęściej występują: depresja, zaburzenia nastroju oraz ryzykowne zachowania i uzależnienia (Kessler i in., 2005, Polanczyk i in., 2015, Erskine i in., 2015). Nasi bardzo dobrzy psychologowie dziecięcy w Poznaniu od lat specjalizują się w pomocy najmłodszym pacjentom zmagającym się z wymienionymi zaburzeniami, a także innymi trudnościami. Przykłady problemów, w których pomagają nasi specjaliści zostały wymienione na początku niniejszego artykułu w akapicie “Kiedy zgłosić się do psychologa z dzieckiem”.
Badania naukowe wykazują skuteczność psychoterapii dzieci i młodzieży w leczeniu m.in.:
- depresji (Cuijpers i in., 2023, Oud i in., 2019),
- lęków (Zhou i in., 2019, James i in., 2020),
- zachowań antyspołecznych i agresywnych (Helander i in., 2022, van der Stouwe i in., 2014),
- PTSD (Thielemann i in., 2022),
- a także wielu innych objawów.
Psycholog dziecięcy prywatnie w Klinice LMC przyjmuje we wszystkie dni tygodnia.
Psycholog dziecięcy i psycholog dla młodzieży w Poznaniu – troskliwa pomoc w Klinice LMC Centrum
Zgodnie z najnowszymi raportami WHO (2025) co siódme dziecko lub nastolatek (ok 14 – 15%) na świecie zmaga się z zaburzeniami psychicznymi. UNICEF zwraca uwagę, iż w Unii Europejskiej aż 11,2 mln. dzieci i młodzieży ma zdiagnozowane zaburzenia zdrowia psychicznego. Specjaliści w Klinice LMC, biorąc pod uwagę wspomniane dane, specjalizują się w pomocy dzieciom i młodzieży. Trudności okresu dzieciństwa czy adolescencji mogą mieć wpływ na funkcjonowanie w życiu dorosłym, w związku z czym, dzieci i młodzież są grupą, którą szczególnie staramy się zaopiekować w naszej Poradni.
Około 20–25% młodych Europejczyków (9–16 lat) zgłasza częste poczucie samotności (Smahel i in.,2020). Żadne dziecko czy nastolatek nie powinni zostać pozostawieni sami sobie zmagając się z problemami psychicznymi. Z naszych wieloletnich doświadczeń wynika, że bardzo często rozmowa z niezależną osobą – psychologiem – psychoterapeutą może bardzo szybko przynieść poprawę samopoczucia.
Niezwykle ważne w leczeniu dzieci i młodzieży jest jak najszybsze sięgnięcie po pomoc profesjonalisty, który będzie w stanie postawić odpowiednią diagnozę i zaproponować skuteczne leczenie. W związku z powyższym zapraszamy wszystkie dzieci i nastolatków, a także ich rodziców i opiekunów na wizytę do naszych specjalistów.
Jak się umówić do psychologa dziecięcego i młodzieży w Klinice LMC?
Na wizytę do naszych specjalistów pracujących z dziećmi i nastolatkami można umówić się na 3 sposoby:
- Poprzez formularz rejestracji na naszej stronie internetowej – jest to bardzo szybka i prosta forma rezerwacji spotkania. Zapis zajmuje mniej niż 1 minutę. W zakładce Specjaliści można zapoznać się z opisami wszystkich naszych terapeutów dzieci i młodzieży i wybrać najbardziej odpowiednią osobę.
- Dzwoniąc pod numer telefonu Kliniki – kontaktując się z naszą recepcją można uzyskać informacje o najbliższych terminach wizyt oraz psychologach pracujących z dziećmi i nastolatkami.
- Przychodząc osobiście do Poradni – na miejscu w Klinice panie z recepcji udzielają informacji na wszystkie pytania, pomagają wybrać odpowiedniego specjalistę i najlepszy termin wizyty.
Bibliografia:
- Cuijpers, P., Karyotaki, E., Reijnders, M., & Ebert, D. D. (2021). The effects of psychotherapies for depression on response, remission, reliable change, and deterioration: A meta-analysis. Acta Psychiatrica Scandinavica, 143(2), 99–115. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34107050/
- Erskine, H. E., Baxter, A. J., Patton, G., Moffitt, T. E., Patel, V., Whiteford, H. A., & Scott, J. G. (2015). The global coverage of prevalence data for mental disorders in children and adolescents. Epidemiology and Psychiatric Sciences, 24(5), 395–402. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6998634/
- Helander, M., Andershed, H., & Gustafson, S. (2022). The efficacy of parent management training with or without involving the child in the treatment among children with clinical levels of disruptive behavior: A meta-analysis. Journal of Abnormal Child Psychology, 50(8), 1107–1124. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35790649/
- James, A. C., Reardon, T., Soler, A., James, G., & Creswell, C. (2020). Cognitive behavioural therapy for anxiety disorders in children and adolescents. Cochrane Database of Systematic Reviews, (11), CD013162. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6491167/
- Kessler, R. C., Berglund, P., Demler, O., Jin, R., Merikangas, K. R., & Walters, E. E. (2005). Lifetime prevalence and age-of-onset distributions of DSM-IV disorders in the National Comorbidity Survey Replication. Archives of General Psychiatry, 62(6), 593–602. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15939837/
- Lambert, M. J. (2013). Bergin and Garfield’s Handbook of Psychotherapy and Behavior Change. New York: Wiley.
- Oud, M., de Winter, L., Vermeulen-Smit, E., Bodden, D., Nauta, M., Stone, L. i in. (2019). Effectiveness of CBT for children and adolescents with depression: A systematic review and meta-regression analysis. European Psychiatry, 57, 33–45. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30658278/
- Polanczyk, G. V., Salum, G. A., Sugaya, L. S., Caye, A., & Rohde, L. A. (2015). Annual research review: A meta-analysis of the worldwide prevalence of mental disorders in children and adolescents. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 56(3), 345–365. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25649325/
- Smahel, D., Macháčková, H., Mascheroni, G., Dedkova, L., Staksrud, E., Ólafsson, K., Livingstone, S., & Hasebrink, U. (2020). EU Kids Online 2020: Survey results from 19 countries. EU Kids Online. https://doi.org/10.21953/lse.47fdeqj01ofo
- Thielemann, J. F. B., Stüber, J., Hoffart, A., & Wampold, B. E. (2022). A systematic review and meta-analysis of trauma-focused cognitive behavioural therapy for children and adolescents. European Journal of Psychotraumatology, 13(1), 2059648. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36155943/
- UNICEF. (2024). The State of Children in the European Union 2024: Rising poverty, deteriorating mental health, online sexual abuse and exposure to pollution among challenges faced by millions of children across the EU. UNICEF Online https://www.unicef.org/eu/press-releases/rising-poverty-deteriorating-mental-health-online-sexual-abuse-and-exposure
- van der Stouwe, T., Asscher, J. J., Stams, G. J. J. M., Deković, M., & van der Laan, P. H. (2014). The effectiveness of Multisystemic Therapy (MST): A meta-analysis. Clinical Psychology Review, 34(6), 468–481. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25047448/
- World Health Organization. (2025). Adolescent mental health: Fact sheet. World Health Organization Online. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/adolescent-mental-health
- Zhou, X., Teng, T., Zhang, Y., Del Giovane, C., Furukawa, T. A., Weisz i in. (2020). Comparative efficacy and acceptability of antidepressants, psychotherapies, and their combination for acute treatment of children and adolescents with depressive disorder: A systematic review and network meta-analysis. The Lancet Psychiatry, 7(7), 581–601. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32563306/
Autor:
Umów się na wizytę teraz w kalendarzu lub zadzwoń 📞+48 784 355 472
(rejestracja telefoniczna i sms 7 dni w tygodniu od 9:00 do 21:00)
